محتوا نویسی

تولید محتوا، دریچه ورود به دنیایی دیگر

به نظرتان دنیای امروز را چه چیزی در بر گرفته است؟

پول؟

تکنولوژی؟

تحصیلات؟

نه!

دنیای امروز ما را توجه در دست گرفته است. تقریبا تمام انسان ها در هر سطح و مشغول هر کاری که باشند، به فکر جلب توجه دیگران به سمت کسب و کار خود هستند. اما چه چیزی باعث توجه هرچه بیشتر من و شما به کسب و کارها می شود؟

جواب این سوال، “محتوای مناسب” است. به طور کلی به هر چیزی که در بستر کانال های دیجیتال قابل بارگذاری باشد محتوا گفته می شود. از مقالاتی که در سایت های مختلف میخوانید، تا کلیپ های اینستاگرامی همگی محتوا هستند. اما چرا محتوا انقدر مهم است و شرکت در دوره تولید محتوا به مدیران سایت ها توصیه می شود؟ دستمزد تولید محتوا چقدر است؟ در این مقاله تمامی این موارد را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تولید محتوا

تولید محتوا

چرا تولید محتوا مهم است؟

تصور کنید مشغول وب گردی در سایت ها هستید که ناگهان یک تیتر جنجالی نظر شما را جلب می کند و مشتاق به مشاهده ی محتوای آن می شوید. در این شرایط احتمالا شما وارد سایت شده و مطلب را می خوانید. این حرکت شما برای سایت بازدید محسوب شده و ثبت می شود.

حالا تصور کنید که محتوای سایت برای شما جالب بوده و آن را برای دوستان خود نیز ارسال می کنید؛ و آنها نیز وارد سایت شده و یه ازای هر نفر یک بازدید ثبت می شود. فرض را بر این موضوع بگذاریدکه چندین نفر محتوا را بپسندند و برای مخاطبان دیگر بفرستند! در این شرایط بازدید سایت بسیار بالا رفته و جزو رتبه های برتر گوگل می شود. به این شکل، بازدید و دنبال کننده های سایت به مرور بالا رفته و تبدیل به گزینه ای مناسب برای تبلیغات می شود. مدیران سایت به زودی به پیشنهاد مشتریان برای تبلیغات پاسخ می دهند و کار و کاسبی اشان رونق می گیرد!

به طور کلی، تولید محتوا در نهایت باعث جلب توجه مخاطبین و کسب درامد از این توجه می شود.

انواع محتوا

گفته شد که به هرچیزی که در بستر کانال های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار باشد، محتوا گفته می شود. محتوا در اشکال مختلف آماده و نشر داده می شود. دو نوع اصلی تولید محتوا بازنویسی تالیف هستند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم.

محتوای بازنویسی

نگارش این نوع محتوا با خلاصه نویسی فرق چندانی ندارد. برای تولید محتوای بازنویسی  شما باید مطالب یک سایت را به قلم خود برگردانده و بنویسید؛ به طوری که گوگل متن را کپی تشخیص ندهد. با این وجود، ممکن است مخاطبان پس از مطالعه ی مطلب شما و سایت مرجع متوجه شباهت آنها بشوند. این نوع محتوا معمولا هزینه پایین تری برای کارفرما دارند.

محتوای تالیفی

محتوای تالیفی شبیه به هیچ سایت دیگری نیست و پس از تسلط کامل نویسنده به موضوع ارسالی نوشته می شود. این نوع محتوا از آنجا که زمان زیادی از نویسنده می گیرد و از نظر گوگل باارزش تر است، قیمت بالاتری نسبت به محتوای بازنویسی دارد. محتوای تولیفی خود به چند بخش تقسیم می شود:

  • محتوای وبلاگ

این نوع محتوا همان چیزی است که شما در اکثر سایت ها مشاهده می کنید. محتوایی که به آن مقاله نیز گفته می شود و به شما اطلاعاتی در رابطه با یک موضوع خاص می دهد. این اطلاعات می تواند در رابطه با روانشناسی، دانستنی، یا حتی ابزارآلات صنعتی باشد. نوشتن مقالات و یا همان محتوای وبلاگ کار هرکسی نیست و نیاز به تسلط کامل به موضوع مقاله دارد.

  • محتوای محصول

این نوع محتوا همانطور که از اسم آن مشخص است، برای معرفی یک محصول نوشته می شود. این نوع محتوا معمولا به صورت تبلیغی نوشته می شوند و اطلاعات و ویژگی های محصول به طور کامل در آن ذکر می شوند.

  • محتوای رپورتاژ

این نوع محتوا به طور غیر مستقیم به تبلیغ یک محصول، یک شرکت یا … می پردازد. نویسنده ی این محتوا باید یک محصول را تبلیغ کند، بدون آنکه به طور مستقیم حرفی از فوق العاده بودن محصول بزند!

به دلیل سخت و وقت بگیر بودن تولید این نوع محتوا، معمولا قیمت آن نیز بالا تر است.

  • محتوای سناریو

سناریو نویسی در واقع به آماده کردن ذهن مخاطب برای تبلیغ مستقیم می گویند. این نوع تولید محتوا معمولا به عنوان متن تبلیغاتی و یا پست اسلایدی اینستاگرام آماده و منتشر می شوند.

  • پادکست

کمتر کسی است که تا بحال پادکست گوش نداده باشد. به یک فایل صوتی که روی یک موضوع زوم است و به موضوعات پیرامون آن می پردازد، پادکست گفته می شود. کتاب های صوتی نمونه از محتوای پادکست هستند.

محتوای تصویری

تمامی عکس ها، ویدیو ها و پست های اینستاگرامی نمونه ای از محتوای تصویری هستند. معمولا ساخت و تولید این نوع محتوا سخت است و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

ویژگی های بهترین محتوا

با وجود تمام اینها، از نظر مدیر های واقعی هر محتوایی ارزش انتشار را ندارید. برای مثال تصور کنید که چشمتان به یک تیتر جذاب میخورد، اما محتوای چندان جالبی ندارد و شما را وادار به اشتراک گذاری آن نمی کند. در این شرایط علاوه بر محتوا، سایت نیز از چشم شما می افتد و به مرور از رده خارج می شود. سه نکته مهم که همه ی محتوانویس ها باید رعایت کنند را در ادامه به طور کامل بررسی میکنیم.

تولید محتوا سایت

تولید محتوا سایت

  • محتوا کاملا یونیک باشد

خط قرمز تولید محتوا، کپی است. محتوا به هیچ عنوان نباید کپی از سایت، پیج و هر چیز دیگری باشد. نویسنده می تواند به سایت های مختلف مراجعه کرده و محتوای آن را مشاهده نماید، اما در نهایت باید جمله بندی را با تغییر بنویسد؛ به طوری که نه مخاطب و نه گوگل متوجه شبیه هم بودن اطلاعات و نوشته ها نشوند. محتوای کپی هر چقدر هم بازدید بخورد، از نظر گوگل بی ارزش است و رتبه نمیگیرد و بنابراین ارزشی نیز ندارد.

  • مخاطب پسند باشد

بعد از یونیک یا همان غیرکپی بودن محتوا، بحث مخاطب پسند بودن آن مطرح می شود. محتوا باید توجه مخاطب را جلب کند. جمله بندی درست، نگارش صحیح، روان بودن متن و مامل بودن مطالب از جمله مواردی است که محتوا را در نظر مخاطب قوی جلوه می دهد.

  • سئو محور باشد

سئو، مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتور های جستجو است. درواقع شما کاری میکنید که محتوا از نظر موتور های جستجو با ارزش باشند و بازدید آنه بالا تر برود. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با سئو و قوانین آن، وارد سایت مولتی رایان شده و مقالات موجود در سایت را مطالعه نمایید.

 

مراحل تولید محتوا

در این قسمت از مقاله، به آموزش رایگان تولید محتوا می پردازیم. با ما همراه باشید تا آموزش تپلید محتوا متنی، مختص وبسایت ها:

  1. سرچ بزن

مرحله اول در تولید محتوا، سرچ کردن عنوان در گوگل و مطالعه محتواهای برتر است. شما باید مطالبی که در گوگل، اینستاگرام و هر برنامه دیگری که میشناسید، وجود دارد را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند که در مورد موضوع اطلاعات کسب کرده و به آن مسلط شوید.

  1. سرتیتر ها رو مشخص کن

در این مرحله، شما محتوا را به موضوعات کوچکتر که به ان h2 و h3 می گویند تقسیم می کنید. به این شکل موضوعاتی که قرار است در مورد آنها توضیح داده شود، دسته بندی شده و نوشتن ساده تر می شود.

  1. با دقت بنویس

بعد از اماده کردن سرتیتر ها لازم است که در رابطه با هر کدام از آنها، طبق اطلاعاتی که از قبل در ذهن خود ذخیره کرده اید بین ۱٠٠ تا ۲۵٠ کلمه بنویسید. متن باید کاملا دسته بندی شده و مرتب باشد.

  1. متن رو چککن

در اخر نوبت به چک کردن مقاله می رسد. در این مرحله شما تمامی اشتباهات مقاله رو متوجه شده و اصلاح می کنید. از غلط های املایی و نگارشی گرفته تا اشکال در سئو؛ همگی باید اصلاح شوند.

پس از چک کردن مقاله می توانید ظاهر آن را با کمک ورد آماده کرده و برای مشتری ارسال کنید.

چقدر راحت! همش همین؟

نه! تولید محتوا کاری بسیار تخصصی است و قوانین خاص خاص خود را دارد. اگر قصد پیوستن به نویسندگان محتوا را دارید، ادامه مطلب برای شما آماده شده است.

دوره شرکت کن!

آموزش تولید محتوا قوانین خاص خود را دارد و ما نمیتوانیم در اینجا به تمام آنها اشاره کنیم. به شما پیشنهاد می شود تا برای یادگیری این قوانین و داشتن رزومه قوی، در دوره های آموزشی شرکت کنید و مدرک داشته باشید. اما هر دوره ای ارزش خرید ندارد!

چه دوره ای شرکت کنم؟

تولید محتوا بسیار ساده و در عین حال، پیچیده است. ساده است چون به آن عادت می کنید و پیچیده است چون قوانین بسیاری دارد. تنها راه چاره، شرکت در دوره ی معتبر است. دوره ای که شرکت می کنید باید کامل، جامع و معروف باشد تا علاوه بر یادگیری، بر کیفیت رزومه شما نیز تاثیر مثبت بگذارد. سایت های آموزش تولید محتوا که کلاس تولید محتوا برگذار می کنند، در این امر شما را یاری خواهند کرد.

تولید محتوا اینستاگرام

تولید محتوا اینستاگرام قوانین خاص خود را دارد و با تولید محتوا سایت دارای تفاوت است. در اینستاگرام صمیمیت حاکم است در حالی که در بیشتر سایت ها، جو رسمی است. اما چاره چیست؟

آموزش رایگان تولید محتوا اینستاگرام

فراموش نکنید که هیچ چیز با کیفیتی رایگان نخواهد بود! اگر قصد دارید به صورت حرفه ای آموزش تولید محتوا اینستاگرام را شروع کنید، می توانید به وبسایت مولتی رایان مراجعه کرده و این دوره را خریداری نمایید.

بهترین انتخاب برای تو!

دوره سئو و تولید محتوا از بهترین انتخاب ها برای یادگیری این حرفه است. شما میتوانید از طریق وبسایت مولتی رایان برای خرید و شرکت در دوره اقدام کرده و درب مسیری نو را به روی خود بگشایید. آموزش های ما کاملا حرفه ای هستند و حتی اگر هیچ پیش زمینه ای نداشته باشید، پس از گذراندن دوره در این کار حرفه ای خواهید شد.

ورود به بازار کار تولید محتوا

بازار کار تولید محتوا داغ است و شما پس از گذراندن آموزش های حرفه ای مولتی رایان به سادگی وارد بازار کار بشوید. تیم مولتی رایگان در تمام مسیر همراه شماست. در صورتی که به توصیه های استادان دوره گوش بسپارید، به زودی حرفه ای می شوید و تیم مولتی رایان با اغوش باز پذیرای شما است. منتظر حضور گرمتان هستیم.

سخن آخر

تولید محتوا کاری بسیار تخصصی است و نمیتوان آن را هر کسی سپرد. یک اشتباه کوچک می تواند همه چیز را خراب کند! مولتی رایان، با سابقه چندین ساله در حوزه خدمات وب در خدمت شماست. شما می توانید به سادگی وارد سایت شده و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین باید بدانید که اپراتور های ما در خدمت شما هستند و می توانید در صورت وجود هرگونه ابهام، با ما ارتباط برقرار کنید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

از صفحه مولتی رایان شاپ دیدن فرمائید.

2 نظر در “تولید محتوا، دریچه ورود به دنیایی دیگر

  1. طناز حبیبی گفت:

    چرا تولید محتوا یک کار مهم است؟

    1. امیرمهدی سوهانی گفت:

      تصور کنید مشغول وب گردی در سایت ها هستید که ناگهان یک تیتر جنجالی نظر شما را جلب می کند و مشتاق به مشاهده ی محتوای آن می شوید. در این شرایط احتمالا شما وارد سایت شده و مطلب را می خوانید. این حرکت شما برای سایت بازدید محسوب شده و ثبت می شود.
      حالا تصور کنید که محتوای سایت برای شما جالب بوده و آن را برای دوستان خود نیز ارسال می کنید؛ و آنها نیز وارد سایت شده و یه ازای هر نفر یک بازدید ثبت می شود. فرض را بر این موضوع بگذاریدکه چندین نفر محتوا را بپسندند و برای مخاطبان دیگر بفرستند! در این شرایط بازدید سایت بسیار بالا رفته و جزو رتبه های برتر گوگل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *